v

ZajímavéZajímavé SuperSuper

17 Potravin, které jsou dobré pro Vaší pokožku

Zjistěte více o potravinách, které obsahují různé kombinace živin, které jsou dobré pro Vaší pokožku.

Potraviny, které jíte, mohou pomoci udržet Vaší pokožku hladkou, pružnou a krásnou. Zdravá vyvážená strava by měla poskytovat všechny živiny, které Vaše pokožka potřebuje:

  • Omega-3 mastné kyseliny mohou pomoci snížit suchost pokožky.
  • Vitamin C je nezbytný pro produkci kolagenu, který je důležitou součástí vrstev pojivové tkáně vaší pokožky.
  • Vitamin A udržuje Vaší pokožku zdravou, takže může fungovat jako bariéra, která zabraňuje bakteriím a dalším patogenům v těle.
  • Selen  může pomoci zabránit rakovině kůže.
  • Červené, oranžové, žluté a tmavě zelené rostlinné pigmenty, jako je lykopen a lutein, jsou přírodní antioxidanty, které chrání Vaší pokožku.
  • Zinek je nezbytný pro hojení ran.

1. Jahody

https://cz.pinterest.com/search/pins/?q=jahody&rs=typed&term_meta%5B%5D=jahody%7Ctyped

Jahody pomáhají udržovat pojivovou tkáň pod kůží silnou a zdravou. Jahody jsou také bohaté na  foláty  (vitamín B), vlákninu a řadu fytochemikálií, které mohou zabránit poškození kůže v důsledku vystavení volným radikálům

Tip:  Jezte čerstvé jahody s řeckým jogurtem nebo s ovesnou kaší pro zdravou snídani.

2. Ústřice

https://www.igurmet.cz/recepty/maso/ryby-plody-more/ustrice-pikantni-7856/

Ústřice jsou dobré pro Vaší pokožku, protože mají velmi vysoký obsah zinku. Jíst jen tři ústřice Vám poskytne celodenní hodnotu zinku. Ústřice Vám také dodávají bílkoviny a železo. Ve většině obchodů s potravinami najdete konzervované nebo čerstvé syrové ústřice.

Tip:  Jezte syrové, uzené nebo jako předkrm, nebo si je uvařte.

3. Pomeranče

https://www.svetzeny.cz/kucharka-na-jednicku/rady-a-tipy/kral-zimniho-ovoce-co-nevite-o-pomeranci

Pomeranče jsou bohaté na vitamín C, který je nezbytný pro tvorbu kolagenu a udržuje pocit pleti. Pomeranče jsou také bohaté na vitamín A, který je nutný pro normální růst a diferenciaci buněk.

Tip:  Jezte pomeranče jako odpolední svačinu místo sladkostí.

4. Borůvky

https://www.prostreno.cz/zdravi-a-diety/clanky/26411/Nasbirejte-si-listy-boruvky-Jsou-dobre-na-zanety-i-vyrazky

Borůvky jsou super antioxidanty, které mohou chránit Vaší pokožku před poškozením volnými radikály. Mají také vysoký obsah vlákniny, vitamínů a minerálů. Jsou také přirozeně stravovací – jeden šálek čerstvých borůvek má 84 kalorií.

Tip: Podávejte borůvky jako dezert s nízkým obsahem vápníku nebo je přidejte do cereálií nebo je použijte ve smoothies.

5. Mrkev

https://cz.pinterest.com/pin/721420434044557306/

Mrkev poskytuje vitamín A a jeho prekurzor, beta-karoten. Vitamin A je nezbytný pro zdravou pokožku. Mrkev je také bohatá na draslík a vlákninu, zatímco má nízký obsah kalorií a je téměř bez tuku.

Tip:  Podávejte mrkvové tyčinky s nízkokalorickou vegetariánskou omáčkou, přidejte salát s nakrájenou mrkví nebo vařenou mrkev a podávejte jako zdravou přílohu.

6. Kapusta

https://www.verywellfit.com/nourish-your-skin-with-healthy-foods-2507171

Kapusta je křížová zelenina, která souvisí s květákem, rukolou a brokolicí. Je bohatá na tolik živin včetně vitamínů A a C. Má také nízký obsah kalorií a vysoký obsah vlákniny.

7. Losos

Losos je bohatý na omega-3 mastné kyseliny, které Vaše pokožka potřebuje, aby zůstala měkká a pružná. Je také vynikajícím zdrojem bílkovin, selenu a zinku. Přestože je losos bohatý na zdravé tuky, nemá příliš mnoho kalorií, takže je ideální pro mnoho druhů stravy.

Tip:  Konzervovaného lososa mějte po ruce pro rychlé a snadné sendviče a saláty. Bonusem je, pokud budete jíst lososa s kostmi, protože to zvyšuje Váš příjem vápníku.

8. Brazilské ořechy

https://cz.pinterest.com/pin/746753181948782220/

Para ořechy jsou bláznivé s vysokým obsahem selenu. Jedna porce Vám několikrát za den nabídne selen. Ořechy jsou také bohaté na vápník, hořčík a bílkoviny. Mají nízký obsah kalorií – jedna porce šesti ořechů má téměř 200 kalorií, ale veškerý selen, který potřebujete, získáte pouze ze dvou ořechů.

Tip: Jezte pár ořechů s jablky nebo hruškami pro zdravé odpolední občerstvení.

9. Sladké brambory

https://cz.pinterest.com/search/pins/?rs=ac&len=2&q=sladk%C3%A9%20brambory&eq=sladk%C3%A9%20brambory&etslf=14342&term_meta%5B%5D=sladk%C3%A9%7Cautocomplete%7C0&term_meta%5B%5D=brambory%7Cautocomplete%7C0

Sladké brambory jsou bohaté na vitamín A, takže jsou ideální pro udržení Vaší pokožky v dobrém stavu. Jsou také bohaté na draslík a vlákninu. Sladké brambory žijí už od svého jména a jsou obvykle hitem u každého – dokonce i u vybíravého jedlíka.

Tip:  Podávejte pečené sladké brambory s olivovým olejem nebo nádechem sladké polevy nebo zapečené fazole, cibule, s vařeným špenátem nebo s ořechy.

10. Tuňák

http://www.finefish.cz/tunak-zlutoploutvy-cely-5-kg-e41.htm

Tuňák je vynikajícím zdrojem omega-3 mastných kyselin, které udržují pokožku jemnou. Navíc má vysoký obsah zinku, selenu a bílkovin. Tuňák se obvykle podává jako filé nebo steaky a lze jej grilovat, péci nebo grilovat. Konzervovaného tuňáka najdete také v místním obchodě s potravinami.

Tip: Vyberte si konzervovaného tuňáka baleného v pramenité vodě, abyste ušetřili kalorie.

11. Brokolice

https://www.verywellfit.com/broccoli-nutrition-facts-calories-and-health-benefits-4118226

Brokolice má velmi vysoký obsah vitamínu C, který potřebujete pro zdravou pojivovou tkáň. Je také dobrým zdrojem vitamínů A a K, plus vlákniny a antioxidantů, které mohou pomoci chránit Vaší pokožku před poškozením sluncem.

Tip: Pokud brokolici nejíte příliš často, zvyšujte množství které jíte postupně, aby se snížila tvorba nadýmání.

12. Vlašské ořechy

https://cz.pinterest.com/search/pins/?q=VLA%C5%A0SK%C3%89%20O%C5%98ECHY&rs=typed&term_meta%5B%5D=VLA%C5%A0SK%C3%89%7Ctyped&term_meta%5B%5D=O%C5%98ECHY%7Ctyped

Vlašské ořechy jsou vynikajícím zdrojem omega-3 esenciální mastné kyseliny zvané alfa-linolenová kyselina (ALA), která udržuje Vaší pokožku vlhkou a pružnou. Mají také vysoký obsah vápníku, bílkovin a hořčíku a vitamínu E, který působí jako antioxidant.

Tip:  Uchovávejte vlašské ořechy v lednici nebo dokonce v mrazničce, abyste zabránili žluknutí tuků.

13. Pstruh

https://cz.pinterest.com/pin/663858801300348887/

Sladkovodní pstruh jsou mírné bílé ryby s vysokým obsahem omega-3 mastných kyselin, které pomáhají udržet Vaší pokožku pružnou. Pstruh je vynikajícím zdrojem zinku a selenu, které jsou také dobré pro Vaší pokožku, plus bílkoviny, vápník, hořčík a niacin.

Tip: Jednoduše smažte filety z pstruha v malém množství olivovém oleji nebo másla a podávejte s trochou citronové šťávy, soli a pepře.

14. Rajčata

https://cz.pinterest.com/pin/26106872828871503/

Rajčata jsou plná jak vitamínů A, tak C, navíc mají také hořčík, trochu vápníku a trochu vitamínu K. Čerstvá rajčata jsou bohatá na tyto živiny a mají nízký obsah kalorií, ale při jídle máte bonus z rajčatové omáčky. Vaření koncentruje množství lykopenu, antioxidant, který je dobrý pro Vaší pokožku.

Tip:  Vytvořte jednoduché občerstvení nakrájením velkého šťavnatého rajčete na silné kousky. Přidejte trochu soli a pepře a to je vše, co potřebujete.

15. Vodní meloun

https://cz.pinterest.com/search/pins/?q=VODN%C3%8D%20meloun&rs=typed&term_meta%5B%5D=VODN%C3%8D%7Ctyped&term_meta%5B%5D=meloun%7Ctyped

Melouny jsou sladké, osvěžující a pro Vás velmi dobré. Meloun je dobrým zdrojem vitamínů A a C, takže je vhodný pro Vaší pokožku, navíc je bohatý na draslík a má nízký obsah kalorií – jeden šálek melounových koulí má 46 kalorií.

Tip: Voda je nezbytná pro zdravou pokožku a jíst meloun je vynikající způsob, jak rehydratovat.

16. Červené papriky

https://www.google.cz/search?q=%C4%8Derven%C3%A9+papriky&tbm=isch&ved=2ahUKEwic2piZvcPnAhUrgM4BHeCHBkkQ2-cCegQIABAA&oq=%C4%8Derven%C3%A9+papriky&gs_l=img.3..0i24l3.254959.263597..264067…1.0..2.92.1345.20……0….1..gws-wiz-i

Červené papriky jsou dobré pro Vaší pokožku, protože jsou nabity jak vitamíny C, tak A. Mají také nějaký vitamin K, který je nezbytný pro zdravé krevní cévy, které leží pod kůží, plus vitaminy B a vlákninu. Červené papriky mají také nízký obsah kalorií – ideální pro jakoukoli stravu.

Tip: Vyzkoušejte zelené, žluté a oranžové papriky nějakou malou odrůdu. Všechny jsou chutné a plné živin.

17. Dýňová semínka

https://sjidelnicek.cz/potravina/dynova-seminka/

Dýňová semínka jsou vynikající volbou pro zdravé vlasy, protože jsou bohaté na rostlinnou formu omega-3 mastných kyselin. Navíc mají spoustu vápníku, hořčíku, bílkovin a vlákniny. Toastová dýňová semínka najdete v obchodech se smíšeným zbožím, v obchodech se zdravou výživou, v místních obchodech s potravinami.

Tip:  Kupte taková dýňová semínka, která již byla vyloupána – jdou mnohem snáze jíst.

 

https://giphy.com/gifs/health-healthy-salad-3lNHwVj4ZQ6VG

Byla tato stránka užitečná? Podělte se níže v komentářích!

Tento příspěvek byl vytvořen s naší příjemnou a snadnou formou podání. Vytvořte svůj příspěvek!

Co myslíš?

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

načítání

0

21 párů, které absolutně vyhrály Halloween s koordinovanými kostýmy

Umělkyně dostane balíček vlny jako dárek, a stává se designérem hraček